SENSORY BABIES MASTER CLASS COURSE

SENSORY BABIES MASTER CLASS COURSE

Specjalistyczny zaawansowany Kurs ( Warsztaty) z zakresu Integracji Sensorycznej w Centrum Małego Dziecka w Krakowie- 13- 14 październik 2017 r

KRAKÓW ul. Miłkowskiego 9 lokal 1U, (Ruczaj) Centrum Małego Dziecka

Strona rejestracji:
https://sensorybabies-centrummalegodziecka.konfeo.com

 

El – SMART
SENSORYCZNE MALUCHY/SENSORY BABIES

Dzień pierwszy – 13 października 2017 r.
8.30 Rejestracja uczestników
  Wprowadzenie do integracji sensorycznej & przegląd ludzkich narządów zmysłu
Cele: 
  • zrozumienie elementów składowych systemu integracji sensorycznej wg Ayres
  • umiejętność opisania 8 systemów sensorycznych które będą omawiane
  • wprowadzenie to programu wczesnej interwencji w modelu El-SMART.
11.00-11.15 Przerwa
   Rozwój sensoryczny od poczęcia do wieku 2 lat
Cele: 
  • Rozumienie rozwoju każdego z 8 systemów sensorycznych
  • Rozumienie roli zmysłów w rozwoju dziecka
12.30 -13.30 Lunch/Obiad
  Zaburzenia neurologiczne i rozwój sensoryczny
Cele: 
  • Znaczenie zaburzeń neurologicznych w przewodzeniu czucia i funkcjonowania zmysłów
  • Identyfikacja zachowań sugerujących atypowe przetwarzanie bodźców zmysłowych
15.00-15.15 Przerwa
  Środowisko Oddziału Intensywnej Terapii Noworodka a wcześniactwo
Cele: 
  • Porównanie środowiska OITN i łona matki
  • wpływ środowiska OITN na rozwój zmysłów noworodka urodzonego przedwcześnie
  • szkodliwy wpływ stresu na rozwijający się centralny system nerwowy i jego wpływ na dalszy rozwój dziecka
  Metoda Terapii wg Ayres: schemat oceny oraz interwencji terapeutycznej
Cele: 
  • rozumienie modelu wg Ayres jako narzędzia służącego do obserwacji sposobu przetwarzania bodźców zmysłowych i oceny w którym momencie rozpocząć interwencję terapeutyczną
18.00 Koniec
 
 
Dzień drugi – 14 października 2017 r.
8.30 Powitanie
  Ocena : zachowanie i język noworodka
Cele : 
  • Rola obserwacji klinicznej noworodka
  • Rozwijanie umiejętności obserwacyjnych w celu lepszego zrozumienia reakcji behawioralnych noworodka
11.00-11.15 Przerwa
 

Tworzenie więzi i kontroli : rola zmysłów
Cele : 

  • Omówienie trudności związanych z tworzeniem więzi i regulacji/ kontroli zachowania u dzieci urodzonych przedwcześnie
12.30 -13.30 Obiad
  Karmienie: rola zmysłów
Cele : 
  • rozpoznawanie  trudności w karmieniu na podłożu sensorycznym
  • omówienie niektórych sposobów wsparcia w oparciu o SI karmienia i jedzenia przy  nadwrażliwości sensorycznej dziecka
  Postawa i ruch: rola zmysłów
Cele : 
  • omówienie postawy i ruchu noworodka, a także związanych z wcześniactwem zaburzeń/ trudności  w ich prawidłowym  rozwoju.
  • podkreślenie roli zmysłów  w rozwoju prawidłowej postawy i ruchu
  • omówienie niektórych sposobów wsparcia w oparciu o SI  prawidłowego rozwoju postawy i ruchu

 

15. 00 -15. 15 Przerwa
  Zabawa: Rola zabawy w Terapii Integracji Sensorycznej
Cele : 
  • Omówienie roli zabawy w rozwoju człowieka
  • Zrozumienie celu zabawy w Terapii Integracji Sensorycznej
18.00 Zakończenie warsztatów



Emily Hills jest i wykładowcą w ramach Edukacji Rodzin w zakresie Neurorozwoju Dziecka (FINE – Family and Infant Neurodevelopmental courses ) i pasjonatką opieki NIDCAP, posiada tytuł Advanced Practitioner w SI i prowadzi  OT-SI intervention clinic w Royal Free Hospital które w sposób szczególny koncentruja się na terapii w ramach wczesnej interwencji dla dzieci urodzonych przedwczesnie.

Emily posiada obydwa certyfikaty – NBAS ( Neonatal Behavioural Assessment ) i NBO (Newborn Behavioural Observation) i jest wykładowcą w Brazelton Centre w Wielkiej Brytanii.

Emily jest klinicznym terapeutą zajęciowym ze specjalizacją w neonatologii w Royal Free NHS Foundation Trust ( osrodek III rzedu referencji).

Emily pracuje w Klinice Neonatologii w Barnet Hospital  ( Oddział neonatologiczny “Starlight )  gdzie kieruje zindywidualizowana opieką nad noworodkiem , oceną neurorozwojową łącznie z  opieką i terapią  w ramach follow up po wypisie do domu.

Ponadto jest certyfikowanym instruktorem masażu dla dzieci ( CIMI), aktualnie w trakcie certyfikacji NIDCAP, i MSC w zakresie zaawansowanej terapii neonatologicznej na Uniwersytecie w Southampton.

 

Sensory Babies

Lindsay Hardy – jest uznanym międzynarodowym autorytetem i wykładowcą z 30 letnim doświadczeniem z zakresu Inegracji Sensorycznej.

Jako wykładowca  na Uniwersytecie w Ulster w Wielkiej Brytanii koordynuje i wykłada w ramach Poziomu 4, Advanced Practitioner for Sensory Integration Network UK & Ireland, oraz prowadzi kliniczny nadzór i jest mentorem dla wielu terapeutów pracujących w ramach NHS i prywatnie.

Lindsay jest twórca wielu cenionych kursów i warsztatów w zakresie rozwoju dziecka, rozwoju i dojrzewania jego układu nerwowego, a także funkcjonowania sensorycznego.

Jest dyrektorem Ośrodka Klinicznego w Pace, zajmującego się dziećmi od urodzenia do 18 roku życia. Kieruje zespołem terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów, logopedów i innych specjalistów zapewniających opiekę w ramach programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju ( Early Intervention  Services) dla ex-wcześniaków, dzieci z opóźnieniem rozwoju, terapii dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, spectrum autyzmu i innymi trudnościami w nauce i zaburzeniami emocjonalno behawioralnymi.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w Wielkiej Brytanii, Australii oraz Emiratach Arabskich

Sensory Babies

Drogi Użytkowniku,

25 maja b.r. obowiązują nowe przepisy o ochronie danych osobowych (RODO).Centrum Małego Dziecka, szanując prawo do prywatności swoich Użytkowników i ich opiekunów prawnych podejmuje działania mające na celu zabezpieczenie Państwa danych przy równoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu świadczonych usług. W załączeniu przekazujemy Państwu informację dotyczącą zasad przetwarzania Państwa danych osobowych.

Z poważaniem,

Dyrekcja i pracownicy

 

Centrum Małego Dziecka

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.